کلیه قوانین و مقررات و آیین نامه شرکت بازاریابی شبکه ای خرید اینترنتی مروارید پنبه ریز مطابق با آیین نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

قوانین بازاریابی شبکه ای PISC

تعاریف

مفاد

مشتری

مشتری ترجیحی

 مشاوره مستقل فروش

قرارداد

عقد قرارداد

فسخ قرارداد

تغییر معرف یا بالاسری

بسته های تشویقی

ارسال کالا

هزینه ارسال و انبارداری

کنترل وضعیت کالای ارسالی

بازپس گیری کالا و کسر پورسانت

شیوه های ترویج

اعمال محدودیت به مشاوره مستقل فروش

بلاک نمایندگی

بلاک مشخصات

بلاک خرید

بلاک لاگین

بلاک قوانین

انتقال شبکه

انتقال دائمی (کمپرس) بر اثر بلاک خرید

انتقال دائمی (کمپرس) بر اثر فسخ قرارداد

منشور اخلاقی شبکه فروش

دانلود فایل جدول تصمیم‌ گیری کمیته بازرسی و نظارت داخلی شبکه فروش

تعاریف

  • بازاریابی شبکه ای (چند سطحی): روشی برای فروش محصول است که در آن بازاریابان اقدام به فروش مستقیم محصولات به مصرف کننده می‌نمایند. در این نوع فروش، هر بازاریاب می تواند با معرفی بازاریاب دیگر (به عنوان زیرمجموعه خود) و ایجاد گروه فروش چند سطحی، موجب گسترش و افزایش فروش شرکت شود.

  • مشاور مستقل فروش (بازاریاب): شخصی است که علاوه بر خرید محصولات شرکت و فروش مستقیم آنها به مصرف کننده، مجاز به توسعه شبکه فروش خود بوده و مبالغی را در قالب طرح درآمدی شرکت دریافت می کند.

  • مصرف کننده: شخصی که در ازای پرداخت وجه و با هدف غیر تجاری (صرفاً برای مصرف خود) مبادرت به خرید محصول از مشاوران مستقل فروش شرکت می نماید.

  • مشتری ترجیحی: مشتریانی که تنها قادر به خرید محصولات از وب سایت شرکت هستند و مجوز جذب و معرفی افراد دیگر را (به عنوان زیرمجموعه خود) ندارند.

  • مشتری عادی: مشتریانی که برای اخذ مجوز مشاور مستقل فروش اقدام می کنند، تا زمان دریافت این مجوز، مشتری عادی تلقی می شوند. مشتریان عادی امکان استفاده از مزایای مشتری ترجیحی یا مشاور مستقل فروش را ندارند.

  • خرده‌فروشی: خرید برای مصرف شخصی و یا فروش مستقیم کالا به مصرف کنندگان.

  • پورسانت: مبلغی که هر فرد به تناسب میزان فروش شخصی و عملکرد افراد زیرمجموعه خود دریافت می‌کند.

  • پاداش: مبلغی است که به ازای رسیدن مشاور مستقل فروش به هر یک از رده های راهبری شبکه، تنها یکبار پرداخت می شود.

  • طرح درآمدی (سوددهی): برنامه شرکت برای محاسبه پورسانت و پاداش مشاوران مستقل فروش در قبال خرده فروشی، توسعه، آموزش و راهبری گروه فروش.

  • رده یا رتبه: هر یک از مشاوران مستقل فروش می توانند بر اساس میزان مشخصی فروش و فعالیت ماهیانه، رده یا رتبه‌ای را در شبکه فروش کسب کنند. پورسانت و پاداش متناسب با هر یک از این رتبه ها در طرح درآمدی شرکت بیان شده است.

  • حداقل خرید: حداقل میزان خرید ماهیانه توسط بازاریاب که به ازای تحقق آن، بازاریاب واجد شرایط دریافت پورسانت می شود. مقدار ریالی حداقل خرید مطابق قوانین ملی بازاریابی شبکه ای تعیین و در طرح درآمدی شرکت بیان شده است.

  • امتیاز کالا: تابعی از ارزش هر محصول است که مبنای پرداخت پورسانت قرار می گیرد.

  • بالاسری: معرف هر مشاور مستقل فروش، بالاسری او محسوب می شود.

  • سطح: در شبکه فروش، هر مشاور مستقل فروش در سطح اول معرف خود قرار می گیرد. به همین ترتیب معرفی هر مشاور مستقل فروش جدید در ساختار درختی، سطح جدیدی را برای آن معرف ایجاد می کند.

  • گروه فروش: هر مشاور مستقل فروش با اعضای زیرمجموعه اش در سطح اول معرف، یک گروه فروش را برای بالاسری خود تشکیل می دهد. به عنوان مثال فردی که دو نفر را مستقیماً به عنوان مشاور مستقل فروش به زیرمجموعه خود اضافه کرده است، دارای دو گروه فروش است.

  • زیرمجموعه: تمامی اعضای گروه های فروش یک مشاور مستقل فروش.

  • نسل: هر مشاور مستقل فروش که به رده ای بالاتر از طلا برسد، یک نسل از فروش را تشکیل می دهد.

  • کد واحد بازرگانی: پس از تکمیل فرایند ثبت نام مشاور مستقل فروش در وب‌سایت شرکت، ضمن ثبت اطلاعات پایه وی در پایگاه داده وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ کد منحصر بفردی به او اختصاص می یابد تا از فعالیت همزمان در چند شرکت بازاریابی شبکه ای جلوگیری شود.

مفاد

  • مشتری

  1. اشخاص حقیقی مجاز به ثبت نام در وب‌سایت شرکت خرید اینترنتی مروارید پنبه ریز، مشتری نام دارند.

  2. انواع مشتری عبارتند از: مشتری ترجیحی و مشاور مستقل فروش.

  3. وجود معرف برای فعالیت هر دو نوع مشتری الزامی است.

    • معرف باید یکی از مشاوران مستقل فروش حاضر در شبکه باشد.

    • مشتریان در هنگام ثبت نام در وب‌سایت شرکت ملزم به ارائه کد ملی معرف خود هستند.

  4. افراد ذیل نمی توانند معرف شوند:

    • افرادی که قرارداد خود را فسخ کرده اند.

    • افرادی که حساب کاربری آنها بلاک (شامل همه انواع بلاک) شده است.

    • افرادی که سمت آنها مشتری است.

    • آن دسته از مشاوران مستقل فروش که سه ماه متوالی خرید نکرده اند.

  5. در زمان ثبت نام در وب‌سایت، مسئولیت صحت هویت و اطلاعات بانکی ثبت شده هر شخص به عهده خود او و معرف مربوطه است.

    • در صورتی که شخص برای فعالیت در شرکت؛ از نام افراد خانواده یا هر فرد دیگری استفاده کند، جایگاه شخص و معرف او مسدود خواهد شد.

    • مشتری نباید از نظر مراجع قانونی ممنوع المعامله و یا تحت پیگرد باشد.

    • هنگام ثبت نام مشتری باید در خود اظهاری عدم سوء پیشینه، صداقت داشته باشد.

  6. افراد ذیل در شبکه فروش مجاز به فعالیت نیستند:

    • کارکنان شرکت و بستگان درجه یک آنها (پدر، مادر، همسر، فرزند، خواهر، برادر)

    • افراد زیر 18 سال

    • کارکنان دستگاه‌های اجرایی دولت و یا سازمان‌های صنفی ناظر بر بازاریابی شبکه ای

  7. در صورت قطع همکاری هر یک از کارکنان شرکت، بعد از گذشت 90 روز از تسویه حساب رسمی، فرد و بستگان درجه یک او مجاز به فعالیت در شبکه فروش خواهند بود.

  8. افرادی که تابعیت خارجی دارند و مطابق با اسناد هویتی (کارت شناسایی، شناسنامه یا پاسپورت) ایرانی محسوب نمی شوند، می بایست مجوز فعالیت (پروانه کار) از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دریافت کرده و برای ثبت نام به دفتر مرکزی شرکت مراجعه نمایند.

  9. تحت فشار قرار دادن افراد برای ترک کار خود و پیوستن به شبکه فروش شرکت اکیداً ممنوع است.

 

  • مشتری ترجیحی

  1. هر فردی می تواند ضمن حمایت معرف خود، به عنوان مشتری ترجیحی اقدام به ثبت نام و خرید محصولات شرکت کند.

  2. مشتری باید با تکمیل فرم ثبت‌نام مشتری به صورت الکترونیکی در «گروه مشتری ترجیحی» وب‌سایت شرکت ثبت‌نام کند.

  3. مشتری ترجیحی در سطح صفر معرف خود قرار می‌گیرد.

  4. برای مشتریان ترجیحی کد واحد بازرگانی صادر نخواهد شد.

  5. مشتریان ترجیحی حائز شرایطِ هیچ یک از رده های راهبری طرح درآمدی نیستند.

  6. برای مشتریان ترجیحی پورسانت و پاداش مشروح در طرح درآمدی شرکت محاسبه نمی شود.

  7. هر مشتری ترجیحی پس از لغو جایگاهش تا 30 روز نمی تواند مجدداً بعنوان مشتری ترجیحی ثبت نام نماید؛ ولی بلافاصله امکان ثبت نام بعنوان مشاور مستقل فروش با معرف فعلی خود را خواهد داشت.

  8. مشتریان ترجیحی که 3 ماه متوالی خرید انجام ندهند، «بلاک خرید» خواهند شد و برای فعالیت مجدد باید گزینه «لغو بلاک» را انتخاب کنند.

 

  • مشاوره مستقل فروش

  1. مشتری باید با تکمیل فرم ثبت‌نام مشتری به صورت الکترونیکی در «گروه مشاور مستقل فروش» وب‌سایت شرکت ثبت‌نام کند.

  2. مشتری باید پس از ایجاد پرونده کاربری، فرم درخواست نمایندگی فروش را بصورت الکترونیک تکمیل و به همراه اسناد شناسایی ارسال کند.

    • منظور از سند شناسایی معتبر، تصویر اصل کارت ملی یا شناسنامه حاوی عکس و کد ملی، گواهینامه رانندگی، پاسپورت معتبر و یا گواهی پایان خدمت مشتری است.

    • ارسال اسکن شماره حساب بانکی متقاضی نیز ضروری است.

  3. مشتری تا زمان تأیید درخواست نمایندگی، حق افزودن مشتریان دیگر به زیرمجموعه خود را ندارد.

  4. در صورتی که مدارک ارسالی صحیح نباشند، حساب کاربری او  بلاک شده و امکان خرید و معرفی افراد دیگر به سازمان فروش برای وی وجود نخواهد داشت.

  5. اگر مشتری پس از یک ماه درخواست نمایندگی ندهد، حساب کاربری او از سامانه حذف خواهد شد.

  6. مشتریان از زمان تأیید درخواست نمایندگی، مشاور مستقل فروش محسوب می‌شوند.

    • هر مشاور مستقل فروش مسئولیت حفاظت از رمز عبور و حساب کاربری خود را به عهده دارد.

  7. پس از تأیید درخواست نمایندگی، امکان گذراندن دوره های آموزشی برای مشاور مستقل فروش فراهم خواهد شد.

  8. هر مشاور مستقل فروش زمانی واجد شرایط دریافت پورسانت ماهیانه خواهد بود که در آن ماه حداقل میزان فروش در طرح درآمدی شرکت را داشته باشد.

    • این مبلغ بدون احتساب هزینه ارسال، مالیات بر ارزش افزوده و ادوات تبلیغاتی است.

  9. مشاور مستقل فروش می‌تواند تعداد نامحدودی از افراد حقیقی را به زیرمجموعه‌ خود اضافه کند.

  10. مشاوران مستقل فروش بر اساس مفاد دستورالعمل قوانین و مقررات داخلی شبکه فروش و طرح درآمدی مصوب شرکت، مشمول دریافت تخفیف، پورسانت و پاداش خواهند شد.

  11. در صورت عدم صحت شماره‌حساب مشاور مستقل فروش، مبلغ پورسانت تا زمان اصلاح آن به‌حساب معتبر شرکت واریز  و دفتر کار مشاور مسدود می گردد.

    • مبلغ پورسانت آن دوره، پس از اصلاح شماره حساب و طی مراتب اداری، به حساب مشاور مستقل فروش واریز خواهد شد.

    • برای اصلاح شماره‌حساب، مشاور مستقل فروش باید از طریق گزینه «تغییر شماره حساب» صفحه کاربری خود اقدام کند.

قرارداد بازاریابی شبکه ای

قرارداد

  1. همکاری مشاور مستقل فروش با شرکت، هیچ گونه رابطه استخدامی مابین فرد و شرکت ایجاد نمی کند.

  2. مشاور مستقل فروش هیچ وکالتی از طرف شرکت ندارد و انعقاد هر نوع قرارداد به نیابت از شرکت با اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع است.

  3. مصاحبه، مذاکره و یا تبلیغات در رسانه های جمعی و رسمی کشور (تلویزیون، رادیو، روزنامه‌ها و ...) توسط مشاور مستقل فروش به نام شرکت و بدون مجوز، ممنوع است.

    • مشاوران مستقل فروش نباید از اسامی، برندها، طرح‌ها و شعارهای شرکت سوء استفاده نمایند.

  4. در زمان ثبت نام بازاریاب، باید نسخه کامل از قرارداد و شرایط و ضوابط داخلی شرکت، از طریق پست الکترونیکی رسمی شرکت به بازاریاب ارسال شود.

 

  • عقد قرارداد

  1. مشاور مستقل فروش ملزم به عقد و ثبت قرارداد با شرکت از طریق وب سایت شرکت است.

    • قرارداد بر اساس الگوی کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه‌ای تدوین می شود.

    • محتوای قرارداد باید بر اساس قوانین ملی بازاریابی شبکه‌ای و ضوابط وزارت صنعت، معدن و تجارت تنظیم گردد.

    • رعایت مفاد قرارداد برای طرفین الزامی است.

  2. پس از عقد قرارداد، برای مشاور مستقل فروش کارت شناسایی عکس دار ممهور به مهر شرکت؛ مشتمل بر نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، کد واحد بازرگانی و نام شرکت بصورت الکترونیک صادر می شود.

    • هزینه صدور کارت بر عهده مشاور مستقل فروش نیست.

    • طراحی مکانیزم این کارت باید به نحوی باشد که ضمن افزایش ضرایب امنیتی (کاهش امکان جعل)، امکان تسریع در ثبت ورود و خروج افراد در شعب را فراهم نماید.

  3. مشاور مستقل فروش بعد از صدور کد واحد بازرگانی و ضمن تائید مطالعه مباحث آموزشی اولیه در وب‌سایت شرکت، مجاز به معرفی محصولات و یا جذب افراد به نام شرکت خواهد بود.

  4. مشاور مستقل فروش پس از انعقاد قرارداد با شرکت باید از ارتکاب هر گونه جرم و بزهکاری و یا هر فعالیتی که منجر به بدنامی شرکت شود، خودداری نماید.

  5. در صورت فوت مشاور مستقل فروش، جایگاه وی حداکثر تا 6 ماه پس از تاریخ فوت فعال خواهد بود.

    • حداکثر تا شش ماه پس از فوت مشاور مستقل فروش پورسانت وی مطابق ضوابط طرح درآمدی، محاسبه و به حساب وی واریز خواهد شد.

    • مطالبات پورسانت مشاور مستقل فوت شده تا آخرین ماه فعالیت حساب کاربری، طبق روال قانونی انحصار وراثت پرداخت خواهد شد.

    • درصورتی که در بازه زمانی حداکثر 6 ماه از تاریخ فوت مشاور مستقل فروش، مدارک قانونی معتبر انحصار وراثت به شرکت ارائه نشود، جایگاه وی مسدود شده و قابل انتقال به غیر نخواهد بود.

قوانین فسخ قرارداد

  • فسخ قرارداد

  1. فسخ به معنای لغو درخواست نمایندگی و غیرفعال سازی کد واحد بازرگانی فرد در این شرکت است.

    • فسخ به معنای حذف حساب کاربری نیست.

    • با فسخ قرارداد مشاور مستقل فروش، مشخصات و سوابق او از سامانه فروش حذف نخواهد شد.

  2. فسخ قرارداد با درخواست مشاور مستقل فروش و یا با احراز تخلف او مطابق با قوانین ملی بازاریابی شبکه‌ای و مقررات داخلی شبکه فروش امکان‌پذیر خواهد بود.

  3. تنها کسانی که درخواست نمایندگی داده اند، می توانند اقدام به فسخ قرارداد کنند.

  4. مشاور مستقل فروش برای فسخ باید وارد حساب کاربری شده و گزینه «فسخ» صفحه کاربری خود را انتخاب نماید.

  5. اگر از تاریخ درخواست نمایندگی 60 روز گذشته باشد، ابتدا حساب کاربری به مدت  15 روز فسخ معلق می شود و پس از آن فسخ کامل می گردد.

    • در طول این 15 روز گزینه «لغو فسخ» برای کاربر فعال است.

  6. اگر از تاریخ درخواست نمایندگی کمتر از 60 روز گذشته باشد، کاربر بلافاصله فسخ کامل می شود و فرصت «لغو فسخ» را ندارد.

  7. مشاور مستقل فروش باید نحوه دریافت کد فسخ را از طریق ایمیل یا پیامک انتخاب کند.

  8. پس از فسخ کامل، برای فعال شدن مجدد حساب کاربری، باید از طریق گزینه «ثبت نام مجدد» اقدام شود.

برای دانلود اینفوگرافیک مراحل فسخ قرارداد اینجا کلیک کنید.

  • تغییر معرف یا بالاسری

  1. مشاور مستقل فروش و مشتری ترجیحی از زمان ثبت‌نام در سامانه فروش و در صورتی که خریدی انجام ندهد، حداکثر 72 ساعت برای تغییر معرف خود فرصت خواهد داشت.

  2. در صورت گذشت 72 ساعت از زمان ثبت نام، باید باتوجه به جایگاه خود برای تغییر بالاسری اقدام نماید.

    • مشاور مستقل فروش اگر سه ماه شمسی متوالی، حداقل خرید را محقق نکند (بلاک خرید شود)، امکان تغییر معرف را خواهد داشت.

    • در صورت رفع بلاک؛ تا زمانی که نماینده فروش، خرید و یا زیرمجموعه ای ثبت نکرده باشد، گزینه تغییر بالاسری همچنان فعال خواهد بود.

    • مشتری ترجیحی که قبلاً مشاور مستقل فروش بوده و سه ماه متوالی حداقل خرید را محقق نکند، می‌تواند تغییر معرف دهد.

  3. مشتری ترجیحی که قبلاً مشاور مستقل فروش نبوده و 30 روز از آخرین خرید او گذشته باشد، می‌تواند تغییر معرف دهد.

  4. روش دیگر برای تغییر بالاسری مشاور مستقل فروش، فسخ حساب کاربری است. مشتری باید پس از فسخ کامل، از طریق حساب کاربری «برای ثبت نام مجدد» اقدام نماید. در این حالت با یکی از شرایط زیر، سایت به مشتری اجازه می دهد با معرف جدید، ثبت نام مجدد کند:

    • از تاریخ آخرین ماهی که حداقل خرید را در آن داشته است (حداقل شرط تمدید قرارداد توسط شرکت)، سه ماه گذشته باشد. (ماهی که در آن خرید داشته است، محاسبه نمی شود.)

    • از ماهی که در آن درخواست نمایندگی تایید شده، 3 ماه شمسی گذشته و خریدی نداشته باشد. (با احتساب ماهی که در آن درخواست نمایندگی تایید شده است.)

 

  • بسته های تشویقی

  1. واحد فروش می تواند مجموعه ای از محصولات را در قالب پک (بسته تشویقی) با تخفیف قیمت و یا تغییر امتیاز به مشتریان ارائه نماید.

هزینه ارسال کالا در بازاریابی شبکه ای

ارسال کالا

  1. شرکت متعهد به ارسال مطابق قرارداد با مشتری است و هرگونه تاخیر در این زمان جایز نیست.

  2. شرکت متعهد به بازپس گیری کالا مطابق مقررات ملی بازاریابی شبکه ای است و هرگونه تعلل در پذیرش جایز نیست.

 

  • هزینه ارسال و انبارداری

  1. نحوه محاسبه هزینه ارسال برای مشاوران مستقل فروش و مشتریان ترجیحی یکسان و مطابق جدول 7 است.

  2. نحوه محاسبه هزینه انبارداری برای مشاوران مستقل فروش و مشتریان ترجیحی یکسان و مطابق جدول 8 است.

جدول7: هزینه ارسال

ردیف

هزینه پست

جمع امتیاز فاکتور

1

با توجه به وزن و تعداد کالا متغیر بوده و بر عهده مشتری است.

کمتر از 80 امتیاز

2

3000 تومان

بین 80 تا 120 امتیاز

3

1500 تومان

بین 120 تا 150 امتیاز

4

رایگان

بیش از 150 امتیاز

جدول8 : هزینه انبارداری

ردیف

هزینه انبارداری

جمع امتیاز فاکتور

1

3000 تومان

کمتر از 100 امتیاز

2

رایگان

بیشتر از 100 امتیاز

  • کنترل وضعیت کالای ارسالی

  1. وضعیت کالای خریداری شده، پس از پرداخت در درگاه بانکی، از طریق لیست سفارشات قابل مشاهده است:

    • معلق: خرید تایید نشده و اگر پول از حساب مشتری کم شده باشد، تا 72 ساعت توسط بانک برگشت داده خواهد شد.

    • پرداخت شده: در این حالت پول به حساب شرکت واریز شده لیکن هنوز تایید مالی نشده است.

    • تایید مالی: مراحل مالی با موفقیت طی شده است.

    • خروج از انبار: سفارش در حال پک بندی (بسته بندی سفارش) است.

    •  آماده ارسال: سفارش بسته بندی شده و آماده تحویل به پست است.

  2. جهت دریافت سفارشات دو گزینه برای مشتریان وجود دارد: درب انبار و درب منزل.

  3. مشتریان می توانند برای تحویل گرفتن سفارش خود، به درب انبار انتخابی مراجعه کنند.

    • کاربر هنگام خرید درب انبار، ضمن انتخاب انبار مورد نظر خود، روز و ساعت تحویل کالای خریداری شده را باید انتخاب نماید.

    • اگر کاربر در زمان مقرر جهت دریافت سفارش خود اقدام ننماید، یک ماه از تاریخ سفارش فرصت دارد تا با مراجعه حضوری به انبار مورد نظر و هماهنگی با مسئولین انبار، اقدام به دریافت سفارش خود نماید. در صورتی که در این فرصت اقدام به دریافت سفارش خود ننماید، به صورت سیستمی این سفارش انصراف از خرید تلقی شده و مبلغ آن پس از کسر هزینه های مربوطه (پورسانت،  انبارداری) از محل آن خرید به خریدار عودت شده و بازاریاب در آن ماه واجد شرایط دریافت پورسانت محسوب نمی گردد.

    • اگر مشتریان طی بازه زمانی 6 ماه، دوبار برای تحویل گرفتن سفارش درب انبار اقدام نکنند، تا 6 ماه امکان انتخاب درب انبار برای آنها غیر فعال می شود.

    • در این نوع خرید، امکان تغییر درب انبار وجود ندارد.

    • تا 48 ساعت قبل از زمان مقرر، مشتری می تواند نسبت به ویرایش زمان تحویل اقدام نماید.

    • مشتری باید در زمان مقرر با کارت شناسایی معتبر به انبار مراجعه کند.

    • اگر مشتری قصد دارد شخص دیگری را برای تحویل کالا بفرستد، باید مشخصات وی را در سایت وارد کند.

    • مشتریان در زمان تحویل کالا باید از صحت آن اطمینان یابند و از دریافت کالای مغایر و معیوب اجتناب ورزند.

    •  اعلام کسری از سفارشات درب انبار غیر قابل قبول است.

    • چنانچه کاربران به هر دلیل در زمان مقرر در محل حاضر نشوند و یا تمایل به تغییر زمان تحویل داشته باشند بایستی مجدداً نوبت جدید بگیرند.

  4. با انتخاب گزینه پست، سفارش به آدرس مشتری ارسال می شود.

    • در خرید پستی، مشتری تا ساعت 12 شب همان روز فرصت دارد تا آدرس خرید خود را به یکی از آدرس های ثبت شده در سایت تغییر دهد.

    • کالای خریداری شده فقط به مشاور مستقل فروش یا نماینده قانونی او تحویل داده می شود.

    • مشتریان در زمان تحویل کالا باید از صحت آن اطمینان یابند و از دریافت کالای مغایر یا معیوب اجتناب ورزند.

    • مشتریان در صورت مخدوش بودن و یا خرابی جعبه، نباید محموله را از پست تحویل گیرند.

    • در صورت هرگونه مشکل احتمالی در محصولات ارسالی، مشتریان باید حداکثر ظرف مدت 7 روز کاری پس از دریافت سفارش، مراتب را به شرکت اعلام نمایند.

    • شرکت باید حداکثر ظرف مدت 10 روز کاری به نارضایتی مشاوران مستقل فروش و مشتریان ترجیحی پاسخگو باشد.

  5. مشاوران مستقل فروش باید از باز کردن و یا آسیب رساندن به بسته های پستی (بدون اطلاع صاحب مرسوله) اجتناب کنند.

  6. در صورت جابجایی در ارسال سفارش از سوی پست، دریافت کننده باید بلافاصله موضوع را به شرکت اطلاع دهد و از ارسال کالا به نشانی دیگر اجتناب کند.

 

  • بازپس گیری کالا و کسر پورسانت

  1. طبق قوانین ملی بازاریابی شبکه ای؛ درج قیمت تمامی محصولات بر روی وب‌سایت ضروری است.

  2. طبق قوانین ملی بازاریابی شبکه ای عدم رعایت حق انصراف مشتری ممنوع است.

    • شرکت به دلایلی مانند تغییر فصل خرید، تغییر فرمولاسیون محصول، تغییر برچسب قیمت کالا و عدم موجودی کالا در سبد فروش نمی تواند از اجرای حق بازپس گیری بازاریاب امتناع نماید.

  3. در صورت فسخ قرارداد مشاور مستقل فروش، باز پس گرفتن محصولات فروخته شده با شرایط ذیل است:

    • کالا قابل فروش مجدد باشد (پلمپ باشد).

    • کالاهایی که تاریخ انقضای آنها کمتر از 8 ماه باشد، قابل برگشت نیستند.

    • کالاهای خریداری شده در حداکثر 12 ماه منتهی به تاریخ فسخ قرارداد، قابل برگشت هستند.

    • مبلغ دریافتی کالای مرجوعی منهای هزینه ارسال و بازپس فرستادن کالا و سود خرده فروشی تعلق گرفته شده به مشاور مستقل فروش (از قیمت برای مصرف کننده) مسترد شده و مالیات غیر قابل استرداد است.

  4. پورسانت پرداخت شده در ازای فروش کالای مرجوعی از پورسانت بعدی تمامی مشاوران مستقل فروش سطوح بالاتر آن فرد کسر می شود.

  5. در زمان عودت کالا تحویل دهنده کالا باید حتماً شماره سفارش و فاکتور کالای عودتی را به همراه محصولات به شرکت ارسال نماید.

  6. در صورت باز شدن پک و کسری اقلام آن، پک قابل برگشت نیست و باید تمامی محصولاتی که بصورت پک ارائه شدند، با هم عودت گردند.

  7. در صورتی که عودت کالا در همان ماهی که کالا خریداری شده و تا قبل از انتهای ماه به شرکت رسیده باشد، باشد، پس از کسر هزینه پستی، کل وجه پرداختی به مشتری عودت می‎شود.

  8. اگر برگشت کالا در ماه‎های بعد از خرید آن کالا باشد، ضمن کسر تخفیف، مالیات و هزینه پستی از مشاور مستقل فروش، پورسانت‎های پرداخت شده به وی و سطوح بالاتر او نیز کسر خواهد شد.

  9. مشتریان ترجیحی از تاریخ تحویل حداکثر تا 7 روز کاری برای برگشت کالای خریداری شده،  فرصت خواهند داشت و پس از طی این بازه زمانی کالای فروخته شده پس گرفته نخواهد شد.

  10. بازپس گیری به دو دلیل ممکن است رخ دهد:

    • کالا سالم بوده ولی مشاور مستقل فروش از فروش آن منصرف شده است. در این صورت مشاور مستقل فروش ابتدا باید فسخ قطعی و سپس اقدام به مرجوع کردن کالا نماید.

    • کالا معیوب باشد. در این حالت مشاور مستقل فروش از لحظه دریافت کالا تا 7 روز کاری فرصت دارد تاریخ انقضا، کسری، اصالت و سلامت ظاهری کالا را کنترل نموده و در صورت مغایرت، کالا را جهت تعویض عودت دهد.

  11. در صورتی که مشتری کالای خریداری شده را به دلایل کیفی مرجوع نماید و این ادعا صحیح باشد، صرفاً از همان کالای خریداری شده، مجدداً برای او ارسال می گردد و تغییر و جابجایی در نوع کالا مجاز نیست.

شیوه های ترویج بازاریابی شبکه ای

شیوه های ترویج

  1. مشاور مستقل فروش ملزم به رعایت تمامی قوانین ملی بازاریابی شبکه ای، قوانین داخلی شبکه فروش و موازین قانونی و اخلاقی است.

  2. رعایت اصل امانت داری و حفظ محرمانگی اطلاعات مربوط به شرکت، مشتریان و افراد زیرمجموعه (مانند رمز عبور، میزان پورسانت و ...) برای تمامی مشاوران مستقل فروش لازم الاجراست.

    • اقدام به جعل، تحریف و مخدوش کردن اسناد شرکت ممنوع است.

  3. مشاور مستقل فروش نباید بطورمستقیم/غیر مستقیم با سایر شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای همکاری داشته باشد.

  4. حضور شرکت های بازاریابی شبکه ای درنمایشگاه ها به منظور عرضه محصولات خود مطابق مقررات مربوط به اعلام به دبیرخانه بلامانع است.

    • مشاوران مستقل فروش باید از تجمع و یا تشکیل جلسات در محل نمایشگاه به منظور معرفی کار و جذب بازاریاب اجتناب کنند.

  5. فروش محصولات باید مطابق فهرست ارائه شده و با رعایت ضوابط نرخ گذاری و قیمت متعارف بازار باشد.

    • شرکت موظف است قیمت و مجوزهای لازم (از جمله استانداردها و پروانه بهداشتی) برای محصولات خود را اخذ نماید.

    • شرکت موظف است فهرست محصولات، قیمت محصولات و نشانی انبار خود را به مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران اعلام کند.

    • قیمت محصول نباید از قیمت متعارف بازار بیشتر باشد.

  6. کلیه وجوه پرداختی بابت خرید محصولات شرکت باید فقط به حساب رسمی شرکت واریز شود.

    • شماره حساب بانک ملت 8155732678 ؛ به نام شرکت خرید اینترنتی مروارید پنبه ریز

  7. مشاوران مستقل فروش باید تنها نسبت به فروش محصولات عرضه شده از طریق درگاه های اینترنتی رسمی شرکت PISC اقدام کنند. (چه بصورت مجزا و چه ترکیبی)

  8. بازاریابی در محیط های رسمی که فعالیت تجاری در آنها مجاز نیست؛ مانند اماکن نظامی، اداری، آموزشی و فرهنگی ممنوع است.

  9. انتشار عمومی درآمد مشاوران مستقل فروش مجاز نیست.

  10. مشاوران مستقل فروش باید از تبلیغ خلاف واقع برای فروش محصولات اجتناب کنند. موارد زیر از مصادیق تبلیغ خلاف واقع است:

    • استفاده از مطالب گمراه کننده و ادعاهای غیر قابل اثبات و کذب

    • ارتکاب فعل یا ترک فعلی که سبب مشتبه شدن یا فریب مخاطب از نظر کمیت یا کیفیت شود.

    • تبلیغ فراتر از واقعیت ماهیت کالا/خدمت

    • استفاده از صفات مطلق و اغراق آمیز

    • عدم ارائه اطلاعات صحیح، دقیق و روشن درباره مشخصات و موارد مصرف و منع مصرف کالا

    • بی ارزش ساختن و یا فاقد اعتبار نشان دادن کالا/خدمات دیگران

    • استناد به تائیدهایی که تاریخ اعتبار آنها منقضی شده یا به هر دلیل معتبر نیستند.

    • تقلید از ساختار، شعار و یا هر شباهت تبلیغاتی به سایر شرکت ها

    • استفاده از اسامی افراد یا عناوین موسساتی که دارای شهرت هستند به نحوی که مصرف کننده را فریب دهد.

    • هرگونه ادعای کذب در تضمین و یا خدمات پس از فروش کالا/خدمت

  11. مشاوران مستقل فروش به هنگام فروش محصولات ملزم به ارائه اطلاعات موثر در تصمیم گیری مصرف کننده هستند.

  12. عدم تحویل به موقع کالا و خدمت به مصرف کننده به نحوی که موجب نارضایتی وی شود، جایز نیست.

  13. مشاوران مستقل فروش باید نسبت به نارضایتی مصرف کننده حداکثر طی 3 الی 10 روز کاری پاسخگو باشند.

  14. مشاوران مستقل فروش باید از اجبار خرید کالا و تحمیل شروط غیر منصفانه به مصرف کننده جداً خودداری نمایند.

    • عدم رعایت حق انصراف مصرف کننده از مصادیق این شروط است.

  15. مشاوران مستقل فروش باید از برگزاری همایش یا تشویق گروه فروش خود برای شرکت در همایش های خارج از چارچوب مقررات داخلی و قوانین ملی بازاریابی شبکه ای اجتناب کنند.

  16. مشاور مستقل فروش حق دریافت وجه یا اعمال هرگونه شرط نامتعارف برای عضویت افراد زیرمجموعه خود را ندارد.

  17. مشاور مستقل فروش باید از اجبار افراد زیرمجموعه به خرید و سرمایه گذاری اجتناب نماید.

  18. مشاور مستقل فروش باید از اجبار افراد زیرمجموعه به خرید بیش از توان فروش در یک دوره مشخص به نحوی که منجر به انبار کردن محصولات شود، خودداری نماید.

  19. هر گونه اقدام مشاور مستقل فروش به دریافت رشوه از مشاوران مستقل فروش و کارکنان شرکت ممنوع است.

  20. اقدام به اعتصاب فردی یا تجمع گروهی غیرقانونی بازاریابان جایز نیست.

  21. مشاور مستقل فروش نباید در انعکاس به موقع تخلفات افراد زیر مجموعه خود به کمیته بازرسی و نظارت داخلی شرکت کوتاهی کنند.

  22. مشاوران مستقل فروش نباید در تبلیغ محصولات و گسترش گروه فروش خود از روش های غیر قانونی (مانند هرمی) استفاده کنند.

  23. مشاوران مستقل فروش اجازه فروش مستقیم به سایر مشاوران مستقل فروش، توزیع کنندگان، عمده فروشان، خرده فروشان و واسطه‌ها را ندارند و تنها مجاز به فروش کالا به مصرف کننده خواهند بود.

  24. مشاوران مستقل فروش نمی توانند از طریق فروشگاه‌های ثابت و شبکه‌های مجازی اقدام به عرضه محصولات شرکت به مصرف کننده نمایند.

    • ایجاد صفحات مجازی مغایر با مقررات حکومتی و قوانین ملی بازاریابی توسط مشاوران مستقل فروش مجاز نیست.

  25. مشاوران مستقل فروش در هنگام تحویل کالا به مصرف کننده باید از مخدوش نبودن برچسب قیمت و یا هرگونه اطلاعات ثبت شده بر کالا اطمینان حاصل کنند.

    • فروش محصولات با قیمت بالاتر یا پائین تر از میزان مصوب و درج شده بر روی محصول و وب‌سایت رسمی شرکت PISC مجاز نیست.

  26. مشاوران مستقل فروش اجازه تغییر در بسته بندی کالاها را نخواهند داشت.

  27. هرگونه هزینه ای که مشاور مستقل فروش برای بازاریابی و جلب نظر مصرف کنندگان انجام دهد، به عهده خود اوست.

  28. مشاوران مستقل فروش باید در هنگام تبلیغ و گسترش گروه فروش خود از موارد زیر اجتناب کنند:

    • بی احترامی، افترا و اهانت به عوامل شرکت اعم از سطوح مدیریتی، ستادی و اجرایی

    • هر نوع جدل سیاسی

    • بی احترامی به ارکان نظام جمهوری اسلامی

    • ادعاهای دروغین سیاسی

    • بی احترامی به مقدسات اسلامی (توهین، سوگند دروغین به نام خدا و معصومین، تحریف آیات و روایات و ...)

    • ترویج ایدئولوژی‌های معاند اسلام (فراماسونری، کمونیستی، عرفان‌های نوین و ...)

    • توهین به قومیت‌ها و اقلیت‌های دینی

    • بیان کلمات توهین آمیز و نامناسب

    • روابط نامتعارف با جنس مخالف

    • شایعه سازی و تشویش اذهان عمومی

  29. مشاوران مستقل فروش باید از ایجاد درگیری لفظی و فیزیکی با همکاران و سایر مشاوران مستقل فروش در محل رسمی شرکت خودداری نمایند.

  30. هر مشاور مستقل فروش (با هر رده سازمانی یا راهبری) در صورت اطلاع از هر گونه تخلف، می تواند از طریق وب‌سایت رسمی شرکت، تلفن و یا سایر روش‌های ارتباطی، مراتب را به سازمان ارجاع دهد.

 

روش اعمال محدودیت به مشاور مستقل فروش

  • اعمال محدودیت به مشاور مستقل فروش

  1. بلاک نمایندگی

  2. پس از ثبت درخواست نمایندگی مشتری در سامانه فروش، در صورت تشخیص وجود نقص در مدارک توسط کارشناسان شرکت، مشتری 72 ساعت فرصت خواهد داشت تا مدارک خود را اصلاح و ارسال نماید. در غیر این صورت حساب کاربری او بلاک نمایندگی می‌شود.

    • در این حالت مشتری باید وارد حساب کاربری شده و ضمن انتخاب گزینه « ناقص بودن مدارک » ، نواقص را برطرف کند تا رفع بلاک شود.

  3. چنانچه درخواست نمایندگی مشتریانی که خرید انجام ندادند، رد شود؛ پس از سه ماه از سیستم حذف و اگر زیرمجموعه دارند، کمپرس خواهند شد.

  4. چنانچه درخواست نمایندگی مشتریانی که خرید انجام دادند، رد شود؛ پس از سه ماه از سیستم حذف و اگر زیرمجموعه داشته باشند، کمپرس خواهند شد.

  5. مشتریانی که بلاک نمایندگی هستند و خرید انجام ندادند، پس از سه ماه از سیستم حذف و اگر زیرمجموعه داشته باشند، کمپرس خواهند شد.

 

  • بلاک مشخصات

  1. پس از ثبت درخواست نمایندگی مشتری در سامانه فروش، در صورت تشخیص مغایرت در مدارک توسط کارشناسان شرکت، مشتری بلاک مشخصات می‌شود.

    • در این حالت مشاور مستقل فروش بصورت سیستمی به قسمت ویرایش اطلاعات منتقل می گردد تا مغایرت را برطرف کرده و رفع بلاک شود.

 

  • بلاک خرید

  1. در این حالت شخص می تواند وارد حساب کاربری خود شود اما قادر به خرید و ثبت سفارش نیست.

  2. درصورتی‌که مشاور مستقل فروش «یک ماه» شمسی حداقل خرید را محقق نکند، به صندوق پیام و ایمیل او اخطار ارسال می‌شود.

  3. درصورتی‌که مشاور مستقل فروش «دو ماه» شمسی متوالی حداقل خرید را محقق نکند، حساب کاربری او بلاک خرید می شود.

    • برای ورودی های جدید، ماه دوم فعالیت مبنای ضوابط است.

    • برای رفع بلاک خرید، مشاور مستقل فروش باید از طریق گزینه «فعال سازی مجدد» رفع بلاک کند.

    • آن دسته از مشاوران مستقل فروش که 6 ماه متوالی خرید نکرده اند، اگر لغو بلاک نکنند؛ بصورت سیستمی فسخ کامل شده و کد واحد بازرگانی آنها آزاد می‌گردد.

  4. بعد از بلاک خرید مشاور مستقل فروش، زیر مجموعه وی اصطلاحاً کمپرس شده و به یک سطح بالاتر منتقل می شوند.

    • بعد از فعال سازی مجدد، مجموعه از دست رفته به جایگاه قبلی برگشت داده نخواهد شد.

 

  • بلاک لاگین

  1. در صورت تخلف از قوانین انضباطی شبکه فروش و یا سوءاستفاده از حساب کاربری، کاربر بلاک لاگین می شود. به این معنا که دیگر نمی تواند وارد حساب کاربری خود شود.

    • مشاور مستقل فروش برای رفع بلاک لاگین باید به همراه بالاسری خود در دفتر مرکزی حاضر شود.

  2. چنانچه معرف یک مشتری ترجیحی بلاک شود، مشتری ترجیحی او نیز تا رفع بلاک معرف، بلاک لاگین خواهد شد.

 

  • بلاک قوانین

  1. در صورت تخلف از قوانین انضباطی شبکه فروش و یا سوءاستفاده از حساب کاربری، کاربر بلاک قوانین می شود. به این معنا که دیگر نمی تواند وارد حساب کاربری خود شود و بعد از 45 روز به صورت سیستمی فسخ کامل اعمال می گردد.

    • مشاور مستقل فروش به مدت 45 روز فرصت دارد اقدامات لازم را جهت رفع بلاک انجام دهد.

    • در غیر اینصورت ابتدا بعد از 15 روز بلاک لاگین می شود.

    • در صورت عدم رفع بلاک لاگین، بعد از 15 روز فسخ معلق می گردد.

    • در صورت عدم رفع فسخ معلق، بعد از 15 روز فسخ کامل می شود.

  2. مشاور مستقل فروش برای رفع بلاک قوانین باید به همراه بالاسری خود در دفتر مرکزی حاضر شود.

  • انتقال شبکه

  1. مشاوران مستقل فروش نباید اقدام به دخالت و یا تخریب عملکرد سایر تیم‌های بازاریابی شرکت کنند.

  2. مشاوران مستقل فروش باید از هرگونه تهدید و یا اقدام به لغو جایگاه افراد دیگر جداً خودداری نمایند.

  3. برنامه ریزی یا تبانی مشاوران مستقل فروش برای حذف یا تغییر جایگاه سایر مشاوران مستقل فروش (شیفت) مجاز نیست.

  4. هر شخص حقیقی نمی تواند بطور همزمان در بیش از یک جایگاه مشاور مستقل فروش فعالیت نماید.

  5. مشاوران مستقل فروش مجاز به واگذاری، فروش یا انتقال امتیاز توزیع کنندگی و جایگاه خود به دیگران نیستند.

  6. مشاوران مستقل فروش (در هر رده ای از ساختار شبکه) نباید از موقعیت و جایگاه کاری خود سوء استفاده کنند.

  7. هیچ محدودیت جغرافیایی یا زمانی برای فعالیت مشاوران مستقل فروش وجود ندارد.

  8. در جابجایی درون سازمانی بازاریابان؛ رعایت ضوابط ذیل باید مدنظر قرار گیرد:

    • برای هر جابجایی در داخل شرکت، درخواست کتبی بازاریاب ذینفع دارای جایگاه مورد نیاز است.

    •  شرکت‌ نباید بر اساس درخواست راهبر ارشد برای تمام زیرمجموعه اقدام نماید.

    • شرکت باید از هرگونه جابجایی بدون تحقیق و پیش از اخذ درخواست کتبی بازاریاب ذینفع و تائید راهبران خودداری کند.

    • تغییر گروهی اعضا نیازمند تایید شرکت بعد از بررسی وضعیت بالاسری‌های افراد درخواست‌دهنده و اخذ توضیحات از راهبران ارشدی است که مجموعه از آنها جدا و یا به آنها اضافه می‌شوند.

    • اطلاع و اعلام اخطار کتبی به بازاریاب غیرفعال مجموعه‌دار و تحقیق از سایر اعضا در تشخیص و تصمیم‌گیری شرکت موثر خواهد بود.

    • شرکت‌ بر اساس مقررات داخلی و اعلام قبلی می‌توانند ممنوعیت جابجایی بازاریابان در داخل شرکت را وضع، اطلاع‌رسانی و اجرا نمایند. در این صورت بازاریابان با ثبت درخواست خروج و ثبت نام مجدد اقدام خواهند نمود.

    • جابجایی‌ها نباید عمومیت داشته باشند و باید فقط در صورت اطمینان شرکت از عدم فعالیت موثر راهبر، این کار انجام شود.

 

  • انتقال دائمی (کمپرس) بر اثر بلاک خرید

  1. براثر بلاک خرید مشاور مستقل فروش، تمام زیرمجموعه او به‌طور دائمی به بالاسری انتقال داده می‌شوند.

    • اگر مشاور مستقل فروش بخواهد مجدداً فعالیت نماید، می تواند از طریق حساب کاربری خود اقدام کند؛ ولی به هیچ عنوان زیرمجموعه از دست رفته به جایگاه قبلی وی منتقل نخواهد شد.

  • انتقال دائمی (کمپرس) بر اثر فسخ قرارداد

  1. پس از فسخ کامل قرارداد یک مشاور مستقل فروش، تمام زیرمجموعه و سازمان فروش او، مستقیماً به بالاسری او انتقال پیدا می‌کند.

منشور اخلاقی

  • منشور اخلاقی شبکه فروش

ما مشاوران مستقل فروش شرکت خرید اینترنتی مروارید پنبه ریز با هم پیمان می بندیم که با تعهد به اصول زیر در توسعه و تعالی این کسب و کار گام برداریم:

  1. رعایت قوانین ملی بازاریابی شبکه‌ای

  2. احترام به هنجارهای فرهنگی و مذهبی در گفتار و رفتار

  3. صداقت در رفتار با مشتریان و تکریم افکار و اعتقادات آن‌ها

  4. رازداری و حفظ اطلاعات شخصی مشتریان و مجموعه‌ها

  5. پایبندی به تعهدات حرفه‌ای، سیاست‌ها و قوانین سازمان

  6. پرهیز از فرافکنی و تخریب شرکت های دیگر

  7. همفکری و همکاری در دستیابی به اهداف سازمان

  8. آموزش و ترویج قانونی کسب ‌و کار

 

 

دانلود فایل جدول تصمیم‌ گیری کمیته بازرسی و نظارت داخلی شبکه فروش


فعالیت خرید اینترنتی مروارید پنبه ریز بصورت یک شخص حقوقی مستقل ، دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای مطابق آئین نامه تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی می باشد. و این شرکت هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهادهای دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد.